
 
 
 
 
 
 

 
ELIZABETH M. LOCKE, P.C. 

libby@clarelocke.com 
(202) 628-7402 

 
 

10 Prince Street 
Alexandria, Virginia 22314 

(202) 628-7400 
www.clarelocke.com 

 
 
 
 
 
 

ANDREW C. PHILLIPS 
andy@clarelocke.com 

(202) 628-7404 
 

  
	

 August 21, 2019  

Via Email  Not for publication or attribution 

Susan Webber 
Aurora Advisors Incorporated 
903 Park Avenue, 8th Floor 
New York, NY 10021  
Email: webber@auroraadvisors.com  

 

   Re: False and Defamatory Statements About  
                                               Chatham Asset Management 
Dear Ms. Webber: 

We write on behalf of our client, Chatham Asset Management, regarding false and 
defamatory statements concerning Chatham that Naked Capitalism published in a July 15, 2019 
article with the headline, “CalPERS’ Hedge Fund With 34% Stake in National Enquirer Parent 
Alleged To Be “Parking” Rather Than Selling” (the “Article”).1  

In reference to Hudson News Group’s agreement to purchase the National Enquirer from 
American Media Inc. — of which Chatham is the majority owner — the Article claims that this is not 
a “real transaction” but instead a “parked transaction,” and speculates that Chatham sold AMI at 
“an inflated price to Hudson, with the Hudson purchase price then inflated to wash out the AMI 
overpayment,” and rhetorically asks whether Chatham thinks it “can fool people by saying it sold 
AMI when its apparently going to own it again.”  The obvious implication of these assertions is that 
the agreed-to sale of the Enquirer is a ruse and that there is an improper, secret agreement for 
Chatham and AMI to repurchase the Enquirer at a later date. 

Naked Capitalism appears to have republished these false allegations after they originally 
appeared in a July 11, 2019 New York Post story with the headline, “Hedge fund could bid for 
Hudson news wholesale operation,” and even republished an excerpt from the New York Post article 
that contains the same false allegations.  After the Post published that article, Chatham requested 
that the Post make changes to it and, without admitting any wrongdoing, the Post agreed to change 

	
1 https://www.nakedcapitalism.com/2019/07/calpers-dedicated-hedge-fund-that-holds-34-stake-in-national-enquirer-
parent-alleged-be-parking-rather-than-selling.html. 



 
 

 
 

 

2 

the article to remove the claim that the sale of the Enquirer was a “parked transaction.”  The article 
has since been updated on the New York Post’s website.2  You are hereby on notice of this fact.  

The claim that the sale of the Enquirer is a “parked transaction” is completely false, and it is 
defamatory per se.3  If Chatham had been asked, it would have told Naked Capitalism in no 
uncertain terms that there is absolutely no agreement, intention, or desire to buy back the Enquirer 
after the sale is complete.  But Chatham was not asked.  This was a violation of journalistic ethics, 
which require that a story subject be fairly confronted with any negative allegations intended for 
publication and given a meaningful opportunity to comment.4  This was also a purposeful avoidance 
of the truth.5 

Under settled law, even if the statements were based on the prior New York Post article and 
contained within a republication of that article, Naked Capitalism is still liable for republishing 
them.6  And liability aside, both journalistic ethics and common decency require Naked Capitalism 
to follow the Post’s lead and similarly correct its inaccurate story.  On behalf of our client, we 
demand that Naked Capitalism do so without delay. 

We look forward to your prompt response. 

 

Sincerely,  

 
Elizabeth M. Locke, P.C. 

 
 

        
       Andrew C. Phillips 

	
2 https://nypost.com/2019/07/11/hedge-fund-could-bid-for-hudson-news-wholesale-operation/. 
3 See Luisi v. JWT Group, Inc., 488 N.Y.S.2d 554, 557 (N.Y. Sup. Ct. 1985) (statements that disparage a defamation 
plaintiff’s professional reputation and impute a lack of professional ethics are libelous per se). 
4 See Sheila Coronel, et al., “Rolling Stone’s investigation: ‘A failure that was avoidable,’ THE COLUMBIA JOURNALISM 

REVIEW (Apr. 5, 2015), available at https://www.cjr.org/investigation/rolling_stone_investigation.php. 
5 See Harte-Hanks Comms.  v.  Connaughton, 491 U.S.  657, 692 (1989)  (holding that “purposeful avoidance of the truth” 
by a defamation defendant will support a finding of actual malice); Eramo v. Rolling Stone, LLC, 209 F. Supp. 3d 862, 
872-76 (W.D. Va. 2016) (evidence that reporter failed to request information from an obvious source that could have 
corroborated or disproved the source’s claims supported a finding of actual malice). 
6 See Cianci v. New Times Pub. Co., 639 F.2d 54, 60-61 (2d Cir. 1980) (holding that it is a “black-letter rule” that “one 
who repeats or otherwise republishes defamatory matter is subject to liability as if he had originally published it.”); Biro 
v. Conde Nast, 883 F. Supp. 2d 441, 461 (S.D.N.Y. 2012)(“It is well settled that Defendants cannot escape liability simply 
because they are conveying someone else’s defamatory statements”). 


